چرا پشتیبانی در دریا مهم است؟

باید دریا دیده باشید تا بدانید که کار در دریا چه مشکلاتی دارد، بیشتر سختی ها ناشی از دشواری تردد در دریاست. فرقی نمی کند محل عملیات یک سکوی دریایی ، کشتی ماهیگیری ، باربری یا نفتکش باشد ، همین که در دریا باشد رفتن به آن تحت اراده و اختیار نیست.

شرایط جوی بزرگترین مانع دسترسی به سایت است ، که متاسفانه مهار آن فعلا در توان بشری نیست و شاید با پیش بینی ، فقط تا حدی زمان رفت و آمد را بهتر برنامه ریزی کرد.

هزینه اعزام نیرو به دریا و بازگشت به خشکی بسیار بالاست و معمولا جابجایی ها به صورت گروهی انجام می شود. محدودیت هایی نظیر امکانات اقامتی ، تعداد کارشناسان و متخصصان را در محل عملیات محدود می کند.

توقف کشتی ها در بنادر کوتاه مدت است و کارشناس فنی می بایست به موقع در بندر مورد نظر حاضر و در کمترین زمان مشکلات را حل کند.

در کنار همه این مشکلات، زندگی دریانوردی ، سبکی متفاوت با زندگی در خشکی است و تحمل آن برای همه امکان پذیر نیست ، همین مشکلاتی که به طور مختصر بیان شدند برای درک سختی کار در دریا کفایت می کنند.

از طرفی با پیشرفته روز افزون فن اوری ها و تجهیز شناور ها و یا سازه های دریایی به تجهیزات جدید ، عملیاتی نگهداشتن سامانه ها ضروری تر از گذشته می باشد.

support at sea

اما عملیاتی نگهداشتن هر سامانه ای پیش شرط هایی دارد ، که در ادامه به آن اشاره می کنیم ، اما قبل از آن بهتر است با مفهوم high maintenance اشنا شویم.

برای درک بهتر این مفهوم ، با یک مثال خودرویی ادامه می دهیم . اگر از شما پرسیده شود به نظر شما بهترین خودرو کدامست ؟ احتمالا به برندهایی مانند پورشه ، مازراتی ، فراری ، رولزرویس و … اشاره کنید. وقتی که پرسیده شود چرا؟ ممکن است اشاره به عواملی نظیر سرعت و لوکس بودن بکنید ، کمی فنی تر باشید در مورد فن آوری های به کار رفته در آنها صحبت خواهید کرد و احتمالا بر اساس تخصص و علاقه تان مطالب دقیق و فنی تری بیان خواهید نمود.

اما وقتی از هزینه و سهولت تعمیرات پرسیده شود ، احتمالا کمی مکث کنید و در جواب بگویید . بعله خوب هزینه لنت و روغن فلان ماشین خیلی گرونه ولی کسی که فلان خودرو را سوار می شه و از رانندگی با آن لذت می بره بایستی بتوانه از عهده هزینه های نگهداری خودروی خود بر بیاد. اما تمکن مالی همه داستان نیست ، مراکز تعمیر و تهیه لوازم یدکی نیز می بایست در دسترس باشند و در کوتاه ترین زمان خودرو را پذیرش کرده و تعمیر کنند. تعمیر خودروی پیش رفته نیارمند به تعمیرگاه مجهز و تکنسین متخصص تر می باشد ، یعنی مراکز تخصصی تر که احتمالا از نظر تعداد محدود هم خواهند بود.

اما اشتباه نکنید ، فن آوری پیشرفته به معنی هزینه نگهداری بالا نیست ، بعضی وقت ها تجهیزات و دستگاه ها به سطحی از فن آوری و پیشرفته رسیده اند که استهلاک و هزینه های نگهداری آنها به طرز چشم گیری کاهش پیدا کرده است.

اما به نظر شما برای شرکت تولید کننده صرف می کند کالایی تولید کند که هرگز خراب نشود؟ البته در این مجال قصد ورود به این موضوع را نداریم.

تولیدکنندگان تجهیزات دریایی ، محصولات خود را با کیفیت بالا و با رعایت استاندارد های خاص تولید می کنند ، این استاندارد ها معمولا کیفیت لازم برای استفاده در شرایط خاص ( جهت اطلاع از برخی از این استانداردها اینجا را کلیک کنید ) را تعریف می کنند. تجهیزات مورد استفاده در دریا می بایست از نوع صنعتی و اصطلاحا Heavy Duty باشند.

قبل از تجهیز سایت ، نیازهای فعلی و آتی کاربر می بایست به صورت فنی مشخص گردند و طرح فنی با رعایت اصول ، نیازها و تمکن مالی بهره بردار تهیه گردد.

تجهیز شناور و یا سکوی دریایی به تجهیزات با کیفیت و مرغوب یک عامل مهم برای اطمینان از درصد بالای عملیاتی بودن سیستم هاست.

اما تشخیص و انتخاب تجهیزات مرغوب نیاز به تخصص و تجربه مرتبط دارد و می بایست بدون تعصب به محصولات شرکتی خاص و صرفا با آگاهی فنی و تجربیات کسب شده در پروژه های مشابه صورت پذیرد.

نصب غیر اصولی تجهیزات مرغوب نتیجه ای جز اتلاف هزینه و سرمایه در بر نخواهد داشت. مکان یابی مناسب ، نصب اصولی ، رعایت استانداردها ضامن کارکرد صحیح تجهیزات هستند. متاسفانه خیلی از شرکت ها ، مستند سازی نمی کنند و نقشه نصب تجهیزات و شبکه اجرا شده را تهیه نمی نمایند و البته از آموزش بهره بردار غفلت می کنند.

عدم توجه به این موارد زمان مورد نیاز برای رفع مشکل را افزایش می دهد. زمانی که بسیار محدود و گران بهاست.

support at sea

کشتی ها در زمان های مختلف در بنادر متفاوتی هستند و چه بسا امکان توقف نداشته باشند و در طول مسیر و در حرکت نیاز به دریافت خدمات و پشتیبانی داشته باشند.

سختی هایی که به آن اشاره شد، تعداد شرکت هایی که قادر به ارائه خدمات و پشتیبانی در دریا می باشند را محدود می کند. اما شرکت بین المللی بهین سامان گستر مفید ، با شناخت مناسب و تجربه مکفی و چابکی بالا ، با افتخار و خوشحالی دست خود را برای یاری و کمک به صاحبان ناوگان ، بهره برداران و تمام خانواده دریایی دراز می کند و مطمئن از کسب رضایت حداکثری ، آمادگی خود را برای پشتیبانی از خدمات مربوط به فن آوری اطلاعات و مخابرات اعلام می دارد.

به منظور رسیدن به چالاکی در ارائه خدمات پشتیبانی ، شرکت با اعطای نمایندگی به اشخاص و شرکت های واجد شرایط در شهرهای بندری در ایران و همچنین چندین کشور دارای بنادر مهم و متعاقبا آموزش و ارتقاء سطح فنی نمایندگان ، شبکه فروش ، خدمات پس از فروش و پشتیبانی خود را بسط داده است تا بدین ترتیب ضمن به حداقل رساندن سرعت پشتیبانی ، با صرفه جویی در اعزام کارشناس از مرکز ، هزینه خدمات را به نفع بهره بردار کاهش دهد.

علاوه بر نیروی فنی مستقر و مقیم در بنادر ، طراحی شبکه های کامپیوتری و خدمات مرتبط با آن به ترتیبی پیش بینی شده است که حتی المقدور مشکلات از راه دور قابل حل باشند و فقط در صورت ضرورت نیروی فنی به سایت اعزام شود.

خدمات پشتیبانی شرکت در برگیرنده موارد زیر می باشند.

• رفع مشکلات پسیو شبکه و بهینه سازی آن ، تهیه نقشه و مستند سازی ، کابل کشی و توسعه شبکه
• رفع مشکلات تجهیزات اکتیو شبکه و بهینه سازی آن ، تهیه نقشه و مستند سازی
• مدیریت پهنای باند اینترنت ، تنظیم فایروال ها و تامین امنیت شبکه
• انتقال خطوط تلفن و تصویر از کشتی به دریا و بلعکس
• رفع مشکلات سیستم های امنیتی و دوربین های مدار بسته
• تعمیر و تنظیم انواع آنتن های VSAT Marine و TVRO
• راه اندازی سامانه های رهگیری ماهواره ای
• رفع مشکلات سامانه های توزیع تصویر کانال های تلویزیونی
• به روز رسانی نرم افزار های عمومی مورد استفاده در کشتی و رفع عیوب نرم افزاری و سخت افزاری