Fuel Tracker راه‌حلی برای پایش از راه دور مصرف سوخت

نظارت و مراقبت از مصرف سوخت شناورها، همواره یکی از دغدغه‌های مالکان و بهره‌برداران کشتی‌ها در دریا بوده است. دسترسی به سوخت در دریا به راحتی امکان‌پذیر نبوده و هماهنگی‌های خاصی را برای دریافت در زمان مورد نیاز می‌طلبد.

اختلاف قیمت سوخت در کشورهای مختلف نیز پدیدآورنده‌ی مشکلات و مسائل خاصی می‌باشد. فارغ از این مسائل با توجه به هزینه‌های سوخت، استفاده بهینه از آن بسیار ضروری می‌باشد.

موارد فوق هر یک به تنهایی دلیل کافی برای تجهیز ناوگان‌های دریایی به سامانه نظارت از راه دور مصرف سوخت شناورها می‌باشد.

FuelTracker سامانه‌ای است بلادرنگ که بوسیله حسگرهای متصل به موتور کشتی و داده‌های ناوبری، مصرف سوخت شناور را پیمایش کرده و اطلاعات نظارتی و مراقبتی بسیار خوبی برای بهره‌بردار فراهم می‌کند.

این سامانه از قسمت‌های زیر تشکیل شده است.

1-حسگرهای متصل به موتور و تجهیزات ناوبری

2-شبکه ارتباطی ماهواره‌ای BlueTracker جهت انتقال اطلاعات دریافت شده از حسگرهای کشتی

3-نرم افزار تحت وب در خشکی که اطلاعات استخراج شده از کشتی را پیمایش و پردازش می‌کند و در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

با FuelTracker ، همواره از مصرف سوخت ناوگان دریایی خود مطلع باشید و هر حرکت را نظاره‌گر باشید. اطلاعات استخراج شده از شناورهای خود را پیمایش کنید و گزارش‌های مدیریتی و مراقبتی مورد نیاز خود را تهیه کرده و هزینه سفرهای دریایی خود را بهینه نمایید.

دیاگرام اتصالات روی شناور

  • اتصالات On-Board

با توجه به نوع کشتی ، وضعیت موتورخانه و تجهیزات نصب شده روی شناور، سرهم بندی تجهیزات FuelTraker ممکن است قدری متفاوت باشند. در این مثال از استاندارد NMEA 2000 برای نمایش و توضیح استفاده کرده ایم. پشتیبانی از این استاندارد FuelTraker را به یکی از بهترین همه کاره های بازار تبدیل کرده است ، بدین معنی که این سامانه بسیار منعطف بوده و قابلیت پشتیبانی از طیف وسیعی از تجهیزات نصب شده روی شناور را دارد.

  • انتقال اطلاعات

BlueTraker با تلفیق شبکه ماهواره ای و GSM به طور باورنکردنی و مسرور کننده ای هزینه انتقال اطلاعات را کاهش می دهد. بدین ترتیب هزینه استفاده از این سامانه مقرون به صرفه و اقتصادی می شود. هر زمان که شناور در پوشش شبکه موبایل باشد ، به این شبکه متصل شده و هر زمانی خارج از دسترسی قرار گیرد به ماهواره متصل می گردد.

مصرف سوخته ناوگان دریایی خود را به طور متمرکز از یک نقطه نظارت و مراقبت نمایید

ابزار پیشرفته مشاهده و پیمایش بلادرنگ مصرف سوخت شناورها از راه دور

ابزار پیشرفته مشاهده و پیمایش بلادرنگ مصرف سوخت شناورها از راه دور

سامانه مدیریتی مبتنی بر نقشه ، علاوه بر ارائه اطلاعات به روز موقعیت شناور ها ، وضعیت تشخیص و پالایش شده مربوط به حسگرها را نیز به طور مجزا برای هر شناور نشان می دهد.

 

  • مشاهده مصرف سوخت لحظه ای شناور همزمان با مشاهده اطلاعات مصرف سوخت دو یا چندین بازه زمانی دیگر.

  • مشاهده شناور روی نقشه ( مسافت و مسیر پیموده شده، موقعیت و تاریخ سفر ).

  • تشخیص اینکه آیا شناور در بازه های برنامه ریزی شده ، اطلاعات را ارسال کرده است یا خیر؟

  • با قراردادن مکان نمای موس روی شناور آخرین اطلاعاتی که از شناور دریافت شده نمایش داده می شود ، این اطلاعات شامل مشخصات جغرافیایی ، کانال گزارش دهی و مصرف سوخت هر موتور می باشند.