با مکانیزه و فراگیر شدن اتوماسیون اداری و همچنین تجهیز سامانه‌های کشتی‌ها به فن آوری‌های مبتنی بر آی‌پی ، ایجاد یک شبکه کامپیوتری با ساختار اصولی و فنی، بیش از پیش ضروری می‌نماید. با توجه به سختی و شرایط خاص کار در دریا، شرکت‌های اندکی از دانش کافی و مهارت لازم برای طراحی و اجرای شبکه‌های کامپیوتری در کشتی‌ها و سازه‌های دریایی، برخوردار می‌باشند.

شرکت بین‌المللی بهین سامان گستر مفید، به پشتوانه‌ی دانش فنی کسب شده در پروژه‌های شبکه‌ایی گوناگون والبته به مدد نیروی فنی ماهر، ضمن کسب توانایی‌های لازم برای عملیات در دریا، در طراحی و اجرای شبکه‌های کامپیوتری، نیاز‌های بالقوه و پیش روی کاربران و دریانوردان را همواره لحاظ کرده و با اجرای دقیق و حرفه‌ای پروژه‌ها، اطمینان خاطر و رضایت کارفرما را در بالاترین حد ممکن‌، جلب می‌نماید.

کشتی یا یک سازه‌ی دریایی، در حکم یک شهر کوچک اما متحرک با دسترسی بسیار سخت می‌باشد که اتفاقاً بسیار وابسته به خدمات مخابراتی و شبکه‌ایی است.

اما چه چیزی کار در دریا سخت نموده و چرا کمتر شرکتی قادر به عملیات در دریا می‌باشد.

مهم‌ترین عامل سختی کار، شرایط خود دریاست. اعزام نیرو به کشتی و یا سکوهای دریایی و رجوع آنها به خشکی‌، قابل برنامه‌ریزی دقیق نیست، چرا که شرایط آب و هوایی در دریا، بسیار متغیر است.

دسترسی به سکو و یا کشتی به راحتی و بدون هماهنگی‌های بسیار، تقریبا غیر ممکن است. البته هزینه‌های سنگین، جهت تردد نیز باید به عواملی که باعث سختی کار در دریا می‌شوند، افزوده شوند.

در دریا فرصت اشتباه و یا کسب تجربه وجود ندارد، درخواست مشتری می‌بایست در کمترین زمان و با بهترین کیفیت اجابت شود. اگر ابزاری برای انجام کار مورد نیاز است که فراموش شده، آن وسیله می‌بایست، همانجا ساخته شود!

رطوبت و گرمای بالا در دریا‌، باعث فرسودگی زودتر تجهیزات می‌شوند، لذا طراح و مجری می‌بایست با علم کامل به کیفیت و عملکرد تجهیزات، آنها را انتخاب کند. همانطور که در بالا ذکر شد، چون دسترسی به محل عملیات بسیار سخت و هزینه بر می‌باشد، پس طراحی شبکه می‌بایست به ترتیبی باشد که امکان مدیریت و نظارت از راه دورشبکه، مقدور بوده و نیاز به متخصص مقیم روی کشتی نباشد.

از جمله خدماتی که توسط شرکت بین‌المللی بهین سامان گستر مفید برای شناورها و سکوهای دریایی تامین می‌گردد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • طراحی، پیاده سازی و اجرا، بهینه سازی و بهره بردازی از شبکه‌های کامپیوتری کابلی (سیم مسی و فیبر نوری) و یا بی‌سیم با رعایت استانداردهای دریایی
  • نصب و راه‌اندازی دوربین‌های مداربسته ( CCTV ) به منظور تامین امنیت و نظارت بصری و صوتی
  • انتقال خطوط تلفن و تصویر از خشکی به دریا و بالعکس
  • توزیع اینترنت و انجام پیکربندی‌های متنوع برای بهبود دسترسی خدمه به خدمات مبتنی بر شبکه، مانند دسترسی به صفحات اینترنت، صندوق پست الکترونیکی، منابع به اشتراک گذاشته شده و ….
  • نصب و راه‌اندازی انواع فایروال، روتر، سرور و … جهت اطمینان از امنیت اطلاعات و جلوگیری از دسترسی‌های غیر مجاز
  • بسترسازی و تعبیه‌ی حسگرهای مبتنی بر شبکه به منظور هوشمندسازی شناور‌ها
  • انتقال شبکه‌های GSM به کشتی‌ها و سکو‌ها به ترتیبی که خدمه از طریق دستگاه تلفن همراه خود قادر به دریافت و یا برقراری تماس باشند.
  • توزیع کانال‌های تلویزیونی داخل کابین‌ها و اماکن عمومی به روش‌های متداول سنتی و یا از طریق فن‌آوری IPTV
  • بسترسازی برای آموزش و درمان از راه دور
  • طراحی و راه‌اندازی خدمات سرگرمی‌های دیجیتال در دریا
  • پشتیبانی، نگهداری و توسعه‌ی شبکه‌های کامپیوتری و مخابراتی انواع شناور و سازه‌های دریایی

شرکت بین‌المللی بهین سامان گستر مفید، به منظور به حداقل رساندن زمان پاسخ‌دهی به نیازهای مشتریان، در اکثر بنادر مهم ایران و همچنین کشورهای امارات متحده عربی، هند، سنگاپور، چین، تایلند، کره جنوبی، آلمان، هلند، ایتالیا، انگلستان و … به طور مستقیم یا از طریق نماینده و شریک کاری قادر به ارائه خدمات می‌باشد.

همچنین علاقمندان به کسب نمایندگی، می‌توانند درخواست خود را به نشانی پست الکترونیکی agents@bsgmarine.com به همراه رزومه و شرح توانایی‌های خود، ارسال کنند.